Regulamin Speed Taxi Gdynia
§ 1
DEFINICJE, POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Przez użyte w regulaminie określenia należy rozumieć:
- Regulamin – niniejszy regulamin oraz definicje w nim zawarte,
- STGMF/Przewoźnik/Dyspozytor (używane zamiennie) – Speed Taxi Gdynia Marcin Figórniak adres ul. Skłodowskiej 2a, 12-100 Szczytno NIP 7451612631, również jako podmiot wykonujący przewóz osób /świadczący pomoc w zakresie pośrednictwa w zamawianiu przewozu i jego organizacji, działający samodzielnie lub za pomocą osób trzecich, korzystający z usług wykonywanych na zlecenie,
- Pasażer – osoba fizyczna korzystająca z usługi przewozu taksówką,
- Kierowca - konkretna osoba kierująca Pojazdem/taksówką, posiadająca stosowne uprawnienia, wykonująca każdorazowo umowę przewozu, na zasadach prowadzonej działalności gospodarczej lub jej wykonywania za pomocą osób trzecich, w konkretnych sytuacjach Przewoźnik/ STGMF/ Pośrednik może być także kierowcą. Osoba odpowiedzialna za stan techniczny pojazdu oraz bezpieczeństwo przewożonych osób oraz ich bagażu.
- Rezerwacja - wykonywana telefoniczne, za pomocą poczty elektronicznej lub za pomocą stosownej Aplikacji, dokonywanie zgłoszenia zapotrzebowania na przewóz w konkretnej dacie i godzinie,
- Zamawiający - osoba dokonująca rezerwacji przewozu dla siebie lub innej osoby,
- Dyspozytor - osoba z ramienia STGMF odpowiedzialna za efektywne i optymalne zarządzanie ludźmi, sprzętem i informacjami w zakresie przyjmowania oraz wydania zleceń służących do realizacji zamówienia i zlecenia do wykonania umowy przewozu,
- Pojazd/taksówka (używane zamiennie) - pojazd (taksówka) wykorzystywany przez Przewoźnika/Kierowcę do realizacji umowy przewozu, przystosowany do przewożenia osób oraz ich bagażu, z oznaczeniem w postaci numeru bocznego, mogący zawierać dodatkowe emblematy i reklamy, stanowiący przeważnie własność kierowcy,
- Umowa przewozu - umowa zawarta pomiędzy Przewoźnikiem a Pasażerem/Zamawiającym w chwili dokonania Rezerwacji albo pomiędzy Kierowcą a Pasażerem z chwilą zajęcia miejsca w Pojeździe; na jej podstawie Przewoźnik/Kierowca zobowiązuje się przewieźć za określoną odpłatnością Pasażera i jego bagaż do lokalizacji docelowej, wskazanej przez Pasażera lub Zamawiającego, lub świadczyć usługi dodatkowe na warunkach i w sposób ustalony w regulaminie,
- Aplikacja - aplikacja mobilna do zamawiania taksówek w STGMF.
- e-mail / zamiennie „@” - adres poczty elektronicznej kontakt@taxigdynia.pl służącej do komunikacji z STGMF,
- Miejsce docelowe - dane adresowe lub współrzędne docelowego miejsca świadczenia umowy przewozu
- Dane Zamawiającego/Pasażera - informacja dotycząca personalizacji osoby zamawiającej/pasażera służąca realizacji oraz uszczegółowieniu i wykonaniu umowy przewozu oraz okoliczności z tym związanych,
- Terminówka - zamówienie podstawienia pojazdu/taksówki na konkretny termin oraz godzinę z wyprzedzeniem, nie będąca bieżącym realizowaniem zamawiania oraz realizacji umów przewozu
STGMF oświadcza, że spełnia przewidziane przepisami prawa powszechnie obowiązującego wymogi, pozwalające na realizację przewozów drogowych taksówkami przeznaczonymi do przewozu osób.
§ 2
ZAMAWIANIE PRZEWOZU
- Przewóz można zarezerwować poprzez:
- skorzystanie z wolnej taksówki oczekującej na postoju lub zatrzymując wolną taksówkę w dowolnym miejscu, umożliwiającym zatrzymanie Pojazdu (parking, zatoczka, itp.),
- dokonanie telefonicznej rezerwacji przewozu pod numerem telefonu 733666171
- dokonanie rezerwacji przewozu poprzez darmową Aplikację „SPEED TAXI GDYNIA” dostępną w sklepie Google Play i App Store w lub @ kontakt@taxigdynia.pl
- Podczas zamawiania przewozu dyspozytor może prosić o podanie danych Zamawiającego, a w przypadku, gdy przewóz jest zamawiany dla innej osoby – również dane Pasażera i miejsce jego odbioru przez Kierowcę taksówki oraz miejsce docelowe przewozu,
- W przypadku rezerwacji przewozu w sposób opisany w ust. 1b, dyspozytor centrali poinformuje Zamawiającego o dostępności taksówki oraz orientacyjnym czasie oczekiwania na przyjazd taksówki. Po potwierdzeniu przez Zamawiającego, dyspozytor kieruje taksówkę na wskazane przez Zamawiającego miejsce odbioru Pasażera.
- Zamówienie taksówki „na czas|” tzw. terminówki nie gwarantuje podstawienia pojazdu o czasie.
- W przypadku rezerwacji przewozu w sposób opisany w ust. 1c, Zamawiający może otrzymać informację zwrotną.
- Sposób i tryb dokonywania rezerwacji przewozu za pośrednictwem Aplikacji opisany został w regulaminie aplikacji (dostępnym w aplikacji).
- Dyspozytor może odmówić przyjęcia zlecenia na przewóz osób lub usługi dodatkowej bez podania przyczyny.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykonania umowy przewozu bez podania przyczyny, w takiej sytuacji Zamawiający/Pasażer otrzyma właściwą informację.
§ 3
CENNIK
- Podstawowy cennik usług przewozowych jest liczony za każdy przejechany kilometr według określonej taryfy:
- 1 taryfa obowiązuje w dni powszednie od godziny 6.00-22.00 na terenie miasta
- 2 taryfa obowiązuje w dni powszednie od godziny 22.00-6.00, całodobowo w święta na terenie miasta
- 3 taryfa obowiązuje w dni powszednie od godziny 6.00-22.00 poza miastem
- 4 taryfa obowiązuje w dni powszednie od godziny 22.00-6.00 i całodobowo w święta-poza miastem.
- Dyspozytor może odmówić przyjęcia zlecenia na przewóz osób lub usługi dodatkowej bez podania przyczyny.
Aktualny cennik jest dostępny każdorazowo na stronie internetowej pod adresem www.taxigdynia.pl.
- Ceny zawarte w cenniku, o którym mowa w ust.1 powyżej, mogą zostać ustalone w sposób odmienny na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy Przewoźnikiem a Pasażerem.
- Za usługi specjalne/dodatkowe, nie ujęte w cenniku, może być doliczona odrębna opłata według ustaleń z przewoźnikiem.
§ 4
FORMY PŁATNOŚCI
- Płatności za przewóz - usługi można dokonać:
- gotówka,
- kartą płatniczą,
- poprzez Aplikację – jeżeli taka forma jest aktualnie uruchomiona i dostępna do transakcji,
- W związku z wykonywaniem umowy, Przewoźnik każdorazowo wystawia paragon dla Pasażera.
- Dodatkowo Pasażer uprawniony jest do otrzymania faktury potwierdzającej fakt wykonania na jego rzecz usługi przewozu:
- bezpośrednio od Kierowcy po zakończeniu świadczenia usługi – o czym należy bezpośrednio poinformować Kierowcę,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, przy czym żądanie wystawienia faktury powinno być zgłoszone mailowo w /ustawowym terminie.
- Celem otrzymania faktury, Pasażer zobowiązany pozostaje do podania danych aktualnie wymaganych do wystawienia faktury takich jak na przykład: imię i nazwisko, adres, a w przypadku przedsiębiorców lub prowadzących działalność gospodarczą dodatkowo NIP (numer identyfikacji podatkowej). Warunkiem otrzymania faktury gdy był wystawiony paragon, jest zwrot wystawionego paragonu/ów do konkretnej faktury za usługi.
- Faktura zostanie wystawiona Pasażerowi niezwłocznie, a w przypadku zgłoszenia elektronicznego w ustawowym terminie i przekazana na wskazany adres e-mail odbiorcy/Pasażera/Zamawiającego.
§ 5
OBOWIĄZKI KIEROWCY
- Kierowca dba o bezpieczny i komfortowy przejazd Pasażera.
- Kierowca w miarę możliwości pomaga Pasażerowi przy wsiadaniu lub wysiadaniu z taksówki, w tym przy załadowaniu i rozładowaniu bagażu do Pojazdu.
- Kierowca może przewozić Pasażera tylko po uprzednim włączeniu taksometru.
- Kierowca przestrzega przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym ( z późniejszymi zmianami) oraz pozostałych aktów prawnych aktualnie regulujących zasady przewozu. Wszelkie naruszenia przez kierowcę przepisów ruchu drogowego podczas przewozu mogą być zgłaszane przez Pasażera na zasadach określonych w dziale Reklamacje.
- Kierowca zobowiązany jest poruszać się z własną wiedzą dotyczącą topografii miasta lub terenu, według wskazań systemu nawigacyjnego, optymalnych dróg dojazdowych do nich, a także aktualnej sytuacji drogowej (korki, remonty, utrudnienia, aktualny stan drogowy i przejezdności). Pasażer może zażądać przejazdu trasą przez niego wskazaną lub dokonać wyboru spośród alternatywnych tras proponowanych przez Kierowcę.
- Kierowca po wykonanej usłudze wystawia Pasażerowi paragon fiskalny, chyba że przejazd realizowany i opłacany jest poprzez Aplikację lub Pasażer zgłosił chęć otrzymania faktury.
- Po zakończeniu przewozu Kierowca przypomina Pasażerowi o zabraniu bagażu. W przypadku zaobserwowania, iż Pasażer pozostawił rzeczy osobiste lub bagaż w pojeździe, kierowca niezwłocznie zgłasza ten fakt Dyspozytorowi, w miarę możliwości określając datę i godzinę oraz trasę pojazdu, podczas którego przedmioty zostały pozostawione.
§ 6
ZASADY PORZĄDKOWE DOTYCZĄCE PRZEWOZU, OBOWIĄZKI PASAŻERA
- Pasażerami co do zasady mogą być osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat i posiadają choćby ograniczoną zdolność do czynności prawnych oraz osoby fizyczne, które ukończyły 13 rok życia.
- Dzieci poniżej 13 roku życia mogą podróżować tylko pod opieką rodzica/opiekuna, chyba ze rodzic/opiekun zadecyduje inaczej.
- Pasażer:
- jest obowiązany do zachowania niewpływającego negatywnie na bezpieczeństwo wykonywanego przewozu oraz nieutrudniania wykonywania czynności Kierowcy w pełnym jego zakresie,
- ma obowiązek zajęcia miejsca w pojeździe wskazanego każdorazowo przez kierowcę i zapięcia pasów bezpieczeństwa,
- jest obowiązany uiścić należność za przejazd nie później niż w chwili opuszczenia Pojazdu.
- Kierowca może odmówić realizacji przewozu:
- Pasażera, którego stan wskazuje na nietrzeźwość lub spożycie środków odurzających, agresywnego lub zachowującego się w sposób zagrażający bezpieczeństwu przewozu, czy niezachowującemu podstawowych zasad kultury lub higieny osobistej,
- chcącemu wykonać usługę lub przewieźć bagaż, na którego rodzaj oraz charakter kierowca nie wyraża zgody,
- Pasażerowi ze zwierzęciem bez odpowiedniego przygotowania zwierzęcia do transportu, w szczególności nieumieszczonego w transporterze dla zwierząt,
- Pasażerowi posiadającemu bagaż, który ze względu na nieodpowiednie zabezpieczenie (opakowanie) może powodować zagrożenie bezpieczeństwa podczas przewozu lub spowodować szkody w Pojeździe.
- Kierowca ma prawo zakończyć przejazd przed dotarciem do celu i wysadzić Pasażera w najbliższym bezpiecznym miejscu, pobierając należną opłatę za przewóz w sytuacji:
- agresywnego lub niebezpiecznego zachowania Pasażera, mogącego zagrozić bezpieczeństwu przewozu lub będącego wysoce uciążliwym dla Kierowcy,
- niszczenia pojazdu przez Pasażera lub jego nadmiernego zabrudzenia, wyrządzania przez niego szkód w Pojeździe,
- niestosowania się przez Pasażera do poleceń kierowcy dotyczących bezpieczeństwa przewozu lub do zapisów niniejszego Regulaminu.
- Kierowca może zakończyć przejazd przed dotarciem do celu podróży w sytuacji problemów technicznych, awarii Pojazdu, nagłego zdarzenia drogowego. W sytuacji, o której mowa w zdaniu poprzednim opłata pobierana jest z uwzględnieniem każdego przypadku indywidualnie, a nawet może dojść do odstąpienia od niej.
- Kierowca ma prawo odmówić żądaniu Pasażera co do trasy, miejsca zatrzymania się, poszczególnych manewrów lub zachowań, gdy nie spełniają one wymogów bezpieczeństwa, w szczególności naruszają przepisy ruchu drogowego.
- W przypadku opóźnienia ze strony Zamawiającego w dotarciu do miejsca rozpoczęcia przewozu powyżej 5 minut lub niestawienia się Zamawiającego we wskazanym w zamówieniu przejazdu miejscu, Kierowca nie ma obowiązku czekać na Klienta.
- Pasażer po zajęciu miejsca w pojeździe, jest każdorazowo zobowiązany do zapięcia pasów bezpieczeństwa. Nie zastosowanie się do tego wymogu, bez względu na podawaną przyczynę przez Pasażera, czynione jest na jego odpowiedzialność i ryzyko.
- Bezwzględnie zabronione jest spożywanie w pojeździe posiłków, napojów alkoholowych oraz palenie tytoniu, także e-papierosów chyba że kierowca wyrazi na to zgodę.
- Bagaż inny niż podręczny, ze względów bezpieczeństwa, może być przewożony jedynie w bagażniku.
- Wszelkie zdarzenia podczas przewozu oraz informacje mogące mieć wpływ na przewóz (planowane spóźnienie w dotarciu na miejsce spotkania z Kierowcą), Pasażer powinien zgłaszać Dyspozytorowi
§ 7
ODPOWIEDZIALNOŚĆ STGMF I PASAŻERA
- Przedmioty osobiste lub bagaż pozostawiony w pojeździe nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością STGMF
- Z przedmiotami pozostawionymi w taksówce postępuje się stosownie do przepisów dotyczących rzeczy znalezionych oraz właściwych przepisów prawa przewozowego.
- Przedmioty osobiste lub bagaż pozostawiony w taksówce jest wydawany Pasażerowi po podaniu istotnych cech przedmiotu, umożliwiających jednoznaczną identyfikację jego właściciela, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy został przekazany właściwemu organowi.
- STGMF nie ponosi odpowiedzialności za nieterminowość lub niewykonanie usługi transportu drogowego w przypadku wystąpienia okoliczność siły wyższej oraz innych, niezawinionych przez STGMF okoliczności, takich jak w szczególności:
- nieprzewidziane utrudnienia w ruchu drogowym, wypadki lub kolizje drogowe powodujące opóźnienia na trasie przejazdu,
- trudne warunki atmosferyczne i drogowe,
- sytuacje wymienione w ust. 4 paragrafu 6, w szczególności awarie techniczne,
- zachowanie Pasażera utrudniające przewóz lub stwarzające konieczność zatrzymania pojazdu,
- zastosowanie się do żądań Policji i innych uprawnionych organów.
- STGMF dołoży wszelkich starań, aby zrealizować przejazd najszybciej jak to możliwe przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa na drodze oraz przestrzegania przepisów ruchu drogowego. STGMF nie gwarantuje jednak dotarcia przez Pasażera na miejsce docelowe w wyznaczonym lub zaplanowanym czasie i nie ponosi w związku z tym odpowiedzialności za powstałe szkody lub utracone korzyści.
- STGMF nie odpowiada za odwołanie kursu z przyczyn od niego niezależnych, ani za powstałe w związku z tym szkody, w tym utracone korzyści, jednak zobowiązana jest do zawiadomienia Klienta o zaistnieniu tych nadzwyczajnych okoliczności niezwłocznie i w miarę możliwości zaoferowania skierowania do Pasażera innej taksówki.
- Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone Przewoźnikowi (w tym szczególnie za zniszczenia wyposażenia Pojazdu) na zasadach ogólnych przewidzianych w Kodeksie Cywilnym.
- Pasażer, który niszczy lub zanieczyszcza Pojazd jest zobowiązany do usunięcia szkody we własnym zakresie lub dokonania zapłaty na rzecz przewoźnika kwoty stanowiącej równowartość kosztów, które musi ponieść Przewoźnik w celu całkowitego naprawienia szkody.
- Przewoźnik jest uprawniony do dochodzenia kosztów przekraczających wysokości określone w ust. 8 powyższej, w przypadku, gdy poniósł szkodę w większej wysokości.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z braku zastosowania się Pasażera do niniejszego regulaminu, w szczególności poleceń Kierowcy wydawanych w trakcie realizacji umowy przewozu lub wykonywania innego rodzaju świadczeń na rzecz Klienta.
§ 8
MONITORING WIZYJNY
- We wszystkich bądź wybranych Pojazdach STGMF może być prowadzony monitoring wizyjny. Pojazdy objęte monitoringiem wizyjnym posiadają odpowiednie oznaczenie „Pojazd monitorowany”.
- Dokonanie przez Pasażera rezerwacji przewozu w sposób wynikający z postanowień § 2 Regulaminu uznaje się za wyrażenie zgody przez Pasażera na przechowywanie Jego danych osobowych w postaci wizerunku, utrwalonych na nagraniach z monitoringu wizyjnego.
- W przypadku Pasażera, który osobiście nie dokonywał rezerwacji przewozu w sposób opisany powyżej, za wyrażenie zgody na przechowywanie jego danych osobowych utrwalonych na nagraniach z monitoringu wizyjnego w postaci wizerunku uznaje się zajęcie miejsca w Pojeździe.
- Nagrania z monitoringu wizyjnego stanowią wyłączną własność Przewoźnika i mogą być wykorzystane tylko i wyłącznie na potrzeby związane z wykonywaniem umowy świadczenia usług i ich realizacji, a także zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia w nim uczestniczących, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Administratorem danych osobowych utrwalonych na nagraniach z monitoringu wizyjnego jest przewoźnik wykonujący usługę
- Dane osobowe utrwalone na nagraniach z monitoringu wizyjnego będą przetwarzane w celach prawnie uzasadnionego interesu Administratora danych osobowych, w szczególności na potrzeby analizy incydentów naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu oraz naruszeń przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym na potrzeby:
- ograniczenia zachowań zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu osób;
- zapewnienia bezpiecznych warunków pracy kierowców taksówek;
- utrwalania dowodów popełnienia czynów zabronionych;
- wyjaśniania sytuacji konfliktowych;
- zwiększenia bezpieczeństwa mienia STGMF, Kierowców i Pasażerów.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych utrwalonych na nagraniach z monitoringu jest prawnie uzasadniony interes Przewoźnika oraz zgoda osoby, której dane osobowe dotyczą, wyrażona w sposób wskazany w ustępach 2 i 3.
- Utrwalone na nagraniach z monitoringu wizyjnego dane osobowe:
- nie będą podlegać zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu,
- będą przechowywane przez okres zgodny z aktualnie obowiązującymi przepisami od nagrania a następnie nadpisywane; w sytuacji utrwalenia tychże danych w związku z popełnieniem incydentu naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu i/lub naruszeń przepisów prawa powszechnie obowiązującego nagrania będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń o naprawienie szkody/ przedawnienia karalności,
- nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy,
- będą udostępniane:
- organom państwowym (uprawnionym na podstawie przepisów prawa) – w celu wykonania obowiązków ciążących na Administratorze;
- podmiotom świadczącym dla Przewoźnika usługi z zakresu pomocy prawnej,
- innym podmiotom, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
- Osoba, której dane zostały utrwalone na nagraniach z monitoringu wizyjnego ma prawo:
- prawo dostępu do danych,
- prawo żądania sprostowania danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania,
- w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wyrażona przez osobę której dane dotyczą – prawo do wycofania takiej zgody; wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, którego dokonano przed jej wycofaniem,
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji uznania, że przetwarzanie danych osobowych na podstawie niniejszego Regulaminu narusza przepisy RODO.
§ 9
REKLAMACJE
- Wszelkie Reklamacje wynikające z realizacji umowy przewozu należy kierować na adres siedziby STGMF w formie pisemnej lub w formie mailowej na adres: kontakt@taxigdynia.pl w terminie 7 dni od zaistnienia okoliczności będących przedmiotem reklamacji. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać
- dane pozwalające zidentyfikować taksówkę/przejazd, w szczególności:
- datę i godzinę realizacji przewozu lub gdy przewóz nie doszedł do skutku – zamówienia przewozu,
- numer boczny taksówki lub trasę przejazdu (jeśli dotyczy),
- numer kierowcy lub jego imię i nazwisko,
- opis zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji,
- dane identyfikacyjne Pasażera składającego reklamację, w tym imię, nazwisko, adres, dane kontaktowe,
- oczekiwane rozstrzygnięcie reklamacji.
- STGMF rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
- STGMF ma prawo pozostawić bez rozpoznania reklamację, która niedostatecznie określa nadawcę lub uniemożliwia identyfikację przewozu, a także reklamację złożoną przez osobę trzecią, niebędącą Pasażerem, pomimo wezwania do uzupełnienia tych danych.
- Na wskazane w ust. 1 dane adresowe można zgłaszać także wszelkie uwagi, skargi, wnioski oraz zapytania dotyczące świadczonych przez STGMF usług.
§ 10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się właściwe przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984r. – Prawo przewozowe, ustawy z dnia 6 września 2000 r. o transporcie drogowym oraz przepisy wykonawcze, a także ustawę z dnia 23 czerwca 1964 r. – Kodeks cywilny.
- W przypadku, gdy poszczególne postanowienia Regulaminu okażą się bezskuteczne lub niewykonalne, inne postanowienia pozostają w mocy.
- Regulamin i cennik STGMF mogą podlegać zmianom. Zmieniony regulamin obowiązuje po upływie 3 dni od jego opublikowania na stronie internetowej.
- Załącznikiem do niniejszego Regulaminu jest informacja dla Zamawiającego i Pasażera o przetwarzaniu jego danych osobowych.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2020 r.
Załącznik nr 1 – obowiązek informacyjny o przetwarzaniu danych osobowych.
Załącznik 1
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych pasażerów/osób zamawiających taksówkę
STGMF
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) (dalej jako: RODO) informuję, że:
Administrator danych osobowych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Speed Taxi Gdynia Marcin Figórniak ul. Żołnierzy, 1 Armii Wojska Polskiego 10b, 81-383 Gdynia NIP 7451612631 REGON (dalej jako: STGMF lub Administrator).
Z Administratorem można skontaktować się pisemnie na adres siedziby podany powyżej lub drogą elektroniczną wysyłając wiadomość na adres e-mail: kontakt@taxigdynia.pl
Cele i podstawa przetwarzania danych osobowych:
STGMF przetwarza następujące dane osobowe:
- imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail, numer id;
- informacje o lokalizacji (dane GPS) w chwili dokonania zamówienia, współrzędne miejsca odbioru oraz współrzędne miejsca docelowego;
- izerunek utrwalony poprzez monitoring.
Wymienione powyżej dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- zamówienia i świadczenia usługi przewozu pasażerskiego taxi – przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj. jest niezbędne do wykonania zawartej umowy przewozu;
- prowadzenia marketingu bezpośredniego produktów i usług STGMF oraz prowadzenia analizy dotyczącej sprzedaży i korzystania z usług STGMF – przetwarzanie dotyczy danych wskazanych w pkt 1 i odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. w oparciu o prawnie uzasadniony interes polegający na możliwości prowadzenia marketingu, przedstawiania klientom informacji o produktach i usługach oraz zwiększeniu sprzedaży;
- wysyłania materiałów marketingowych i ofert – przetwarzanie dotyczy danych wskazanych w pkt 1, zaś podstawą przetwarzania danych w tym przypadku będzie wyrażona zgoda – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
- zapewnienia bezpieczeństwa przewozu – przetwarzanie dotyczy danych wskazanych w pkt 3 powyżej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli prawnie uzasadnionego interesu Okay Taxi.
Odbiorcy danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe, w zależności od potrzeb i celów, STGMF może udostępniać pracownikom i współpracownikom, kancelarii prawnej, serwisowi technicznemu urządzeń i systemów, w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zawartych umów i prowadzenia współpracy, a także podmiotowi prowadzącemu centralę telefoniczną, umożlwiającą zamówienie taksówki. Ponadto STGMF udostępnia dane osobowe uprawnionym do tego organom i instytucjom, gdy jest to tego zobowiązana na podstawie przepisów prawa.
Przekazywanie danych osobowych do Państw trzecich, profilowanie:
Pani/Pana dane wykorzystywane są również do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania. Profilowanie polega na automatycznej ocenie niektórych czynników dotyczących Pani/Pana jako użytkownika serwisu. Do profilowania będziemy wykorzystywać dane o Pani/Pana numerze telefonu, a następnie zestawimy je z informacjami dotyczącymi Pani/Pana aktywności prowadzonej w ramach usług świadczonych przez Administratora. Na podstawie tak ustalonego profilu będziemy Pani/ Panu wysyłać informacje o wydarzeniach, a w szczególności akcjach promocyjnych.
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do Państw trzecich.
Okres przechowywania danych:
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane przez STGMF do upływu określonego w przepisach prawa okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń, jakich mogą wzajemnie dochodzić STGMF , kierowca lub pasażer, a powstałych w związku z realizowanymi usługami przewozowymi. Dane mogą być także przechowywane przez okres, jaki wymagają tego odrębne przepisy prawa. Nagrania monitoringu zawierające Pana/Pani wizerunek przechowywane są przez okres zgodny z aktualnie obowiązującym prawem, a następnie automatycznie nadpisywane.
Pani/Pana prawa:
Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu.
Ma Pani/Pan również prawo wniesienia skargi do organu nadzoru – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2 00-193 Warszawa.
Dobrowolność lub wymóg podania danych osobowych:
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak odmowa ich podania może uniemożliwić zawarcie i realizację umowy przewozu.